LECZNICZE DŹWIĘKI INSTRUMENTÓW WIBRACYJNYCH

Dźwięk i muzyka mają ogromy wpływ na człowieka. Oddziałują na psychikę i pracę naszego organizmu poprzez zmianę szybkość tętna, regulację ciśnienia krwi, a nawet wspomaganie trawienia.Wibracje dźwięków synchronizują półkule mózgowe uwalniając pokłady kreatywności i jasność umysłu oraz uruchamiają wrażliwość na subtelne postrzeganie rozwijając zmysły.

Od lat fascynują mnie instrumenty etniczne, podróże szamańskie przy bębnie, grzechotkach, drumli. Pierwotny dźwięk tych instrumentów towarzyszą człowiekowi od początków jego istnienia. Wibracja i dźwięk potrafi poruszyć delikatne struny naszej duszy, przywołać emocje, wspomnienia często głęboko zepchnięte do naszej podświadomości. W sesjach indywidualnych i koncertach używam wymienione wyżej instrumenty, ale również kamertony, misy, gongi, kalimbę, dzwonki koshi i oczywiście handpana 432 Hz tonacji C Mistyk mój ulubiony instrument.

Misy dźwiękowe

Misy dźwiękowe są instrumentami używanymi w terapii dźwiękiem. Stworzone ze stopu kilkunastu metali są doskonałym nośnikiem wibracji i dźwięku. Delikatny dźwięk misy potrafi w bardzo szybki sposób wprowadzić całe ciało, łącznie z umysłem w stan głębokiego relaksu. Natomiast wibracja, która wytwarza się po uderzeniu pałką w misę, w bardzo subtelny sposób rozluźni wszystkie mięśnie, zlikwiduje napięcia i uruchomi proces zdrowienia komórek. Połączenie działania dźwięku i wibracji na całą naszą istotę, od doznań psychicznych po fizyczne wpłynie na nas bardzo harmonizująco, uaktywniając pozytywną energię wewnątrz ciała..

W trakcie zabiegu, misy układane są na ciele osoby poddanej masażowi w różnych konfiguracjach. Dobroczynnym wibracjom poddane są po kolei wszystkie mięśnie, począwszy od barków, lędźwi, klatki piersiowej, brzucha po stopy, nogi i ręce.

Każda partia ciała może doświadczyć wibracji przy jednoczesnym efekcie dźwiękowym, który otwiera proces regeneracji całego ciała. Misy mogą być ustawiane wzdłuż kręgosłupa, na liniach merdianów, którymi porusza się energia w ciele człowieka, usuwając blokady w jej przepływie. Osoba poddana zabiegowi, bardzo szybko zacznie odczuwać przyjemne skutki dźwięku. Subtelne i jednostajne dźwięki mis, zmuszą umysł do przysłuchiwania się tonom, które coraz bardziej będą wprowadzały go w stan głębokiego relaksu

Zajęty i zrelaksowany umysł pozwoli na swobodny dostęp dobroczynnych wibracji do głębszych warstw ciała. Co osoba będzie mogła odczuć jako bardzo subtelne mrowienie w ciele. Poruszone komórki wewnętrzne pozwolą na odpowiedni przepływ energii, która uruchomi wiele procesów zdrowotnych i pozwoli ciału na szybką regenerację.

Kamertony

Kamerton jest instrumentem muzycznym, przyrządem służącym do ustalania wzorcowego stroju instrumentów. Strojenie instrumentu przy pomocy kamertonu polega na równoczesnej emisji dźwięku przez kamerton i instrument i wykryciu różnicy wysokości obu dźwięków. Zasadniczo kamerton to stroik muzyczny. Ale nie tylko. Kamertony terapeutyczne służą do strojenia całego człowieka! Działają na wszystkich poziomach. Fale dźwiękowe kamertonów oczyszczają, regulują, dostrajają aurę/biopole człowieka, jego ciało, umysł oraz psychikę.

Kamertony dotykają wszystkich tych płaszczyzn jednocześnie. Dostrajają to, co jest w nas roztrojone, doprowadzając nas do stanu harmonii. Każdy nasz narząd, każda komórka czy tkanka nieustannie wysyła fale( wibracje w różnych częstotliwościach). Zaburzenia w ich przepływie prowadzą do zmian chorobowych. Gdy uruchamiamy falę dźwiękową kamertonu, to nasze dźwięki, fale dostrajają się do podanych im wzorcowych wibracji. Po stosunkowo krótkim czasie dostrajania nasz dźwięk utożsamia się z dźwiękiem mu podanym.

Zabieg kamertonami to nieinwazyjne działanie dźwięku na ciało, w trakcie którego osoba poddawana jest dobroczynnym wibracją. Ciało doświadcza głębokiej harmonii i wyciszenia.

Pracuje z kamertonami w skali Pitagorejskiej/The Harmonic Set. Jest to zestaw ośmiu kamertonów o następujących częstotliwościach: C – 256 Hz, D – 288 Hz, E – 320 Hz, F – 341.3 Hz, G – 384 Hz, A – 426,7 Hz, H – 480 Hz, C2 – 512 Hz. Kamertony z z tego zestawu są nieocenione w procesie oczyszczania i regulacji czakr w przekształcaniu negatywnych wzorców myślenia i zastępowaniu ich nowymi, zgodnymi z naszą wewnętrzną esencją. Doskonale radzą sobie z natłokiem myśli, traumami, lękami. Pozwalają skontaktować się ze swoją podświadomością i dotrzeć do głęboko ukrytych emocji, blokad itp.

W swojej praktyce używam również kamertonów Solfeggio. To zestaw do pracy psychoterapeutycznej na najgłębszych poziomach, gdyż dźwięki te działają na głębokich pokładach podświadomości

Zestaw ten zawiera kamertony o następujących częstotliwościach: 174 Hz – uwalnianie od fizycznego i emocjonalnego bólu; oczyszczanie Karmy. 285 Hz – uzdrawianie ran fizycznych i emocjonalnych. 396 Hz – działanie w obrębie 1 i 2 czakry, czyli w obrębie nadnerczy, układu kostnego, limfatycznego, wydalniczego, moczowo-płciowego. Wibracja ta uwalnia od poczucia winy i strachu. 417 Hz – odwracanie biegu wydarzeń, ułatwianie przemiany! 528 Hz – naprawa DNA i uszkodzonych kodów życia, praca na poziomie serca i grasicy 639 Hz – oczyszczanie sfery relacji międzyludzkich, uzdrawianie relacji z samym sobą i z innymi ludźmi. 741 Hz – budzenie intuicji. Działanie na 6 czakrę, czyli działanie dostrajanie w obrębie przysadki mózgowej 852 Hz – powrót na ścieżkę duchową. Działanie na 7 czakrę, czyli czakrę korony odpowiedzialną za nasz kontakt z naszą Wyższą Jaźnią i ze sferą duchową 963 Hz – wibracja ta dostraja nas do stanu jedności ze Źródłem.

Terapia Kamertonami leczy, uwalnia od napięć, usuwa/odsłania przyczyny różnych schorzeń i dolegliwości, może pomóc nam w zasadzie w każdym problemie: sercowym , emocjonalnym, finansowym itd., gdyż uaktywnia ona nasz umysł podświadomy, w którym tkwią przyczyny naszych problemów lub dotrzemy do informacji jak sobie z nimi poradzić. Wprowadza w odmienny stan świadomości, pomagając spojrzeć na nasze życie i pojawiające się problemy, traumy z innego punktu widzenia, z innego poziomu.Ponadto można ją stosować w profilaktyce, gdyż wzmacnia i oczyszcza,

Gongi

Z badań archeologów wynika, że ich historia sięga epoki brązu i pojawiły się one w rejonie dzisiejszego Tybetu. Odnaleziono prastare gongi na terenie obecnych Chin, Birmy, Indonezji i rejonu Annam w Wietnamie. Gong stosowany jest od ponad 6000 lat, a być może dłużej, gdyż źródła donoszą o istnieniu gongów w 4000 r. pne, a nawet 16000 pne. Samo określenie „gong” jest pochodzenia indonezyjskiego. Stosowane były w praktykach religijnych, które miały na celu podnieś poziom świadomości słuchaczy do poziomu boskiego. Historycznie gong stosowany był jako instrument ceremonialny, uzdrawiający i jako środek komunikacji. Jako narzędzie ceremonialne używano go we wszelkiego rodzaju rytuałach, w tym rytuałach przejścia. Rytuały przejścia odgrywają ważną rolę w rozwoju człowieka, gdyż oznaczają koniec jakiegoś okresu i początek nowego. Wspierają więc one w potężny sposób wzrost świadomości i transformację.

Wibracje tworzone przez gong absorbowane są przez całe ciało. Ich najczęstszym działaniem jest poruszenie zastojów i rozbicie napięć w ciele. W pierwszej kolejności ruszają zastoje i rozpraszają się napięcia we krwi, limfie, śluzie – w płynach ustrojowych. Płyn mózgowo –rdzeniowy oczyszcza się przy odpowiednio zagranych dźwiękach gongu.

Handpan Mistyk C 432 HZ

O co chodzi z tonacją 432 HZ?

Ta częstotliwość występuje w przyrodzie na każdym kroku. Usłyszymy ją w szumie drzew, w ćwierkaniu ptaków, w szemrzącym strumyku i brzęczeniu trzmiela. Częstotliwość ta nazywana jest pitagorejską, ponieważ to Pitagoras pierwszy opracował jej zasady. W starożytności instrumenty strojono w oparciu o dźwięk właśnie 432Hz

Relaksująca częstotliwość 432 Hz

Częstotliwości uruchamiają odpowiednie reakcje w mózgu, przez co wpływają na nasze samopoczucie. Dzieje się tak ponieważ wewnętrzny system komunikacji pomiędzy ośrodkami w mózgu, oparty jest właśnie o odpowiednie częstotliwości. Oczywiście każda częstotliwość oddziałuje inaczej, a ta na paśmie 432 Hz uznawana jest za uzdrawiającą. Jak wiemy, wszystko co stworzone ma swoją własną wibrację oraz częstotliwość. Częstotliwość 432 Hz jest najbardziej naturalna i często nazywana kosmiczną.

Wielu sławnych kompozytorów, takich jak Giuseppe Verdi czy Mozart dostrajali swoja muzykę do częstotliwości 432 Hz. Znali jej potęgę i był to sposób na wywoływanie dobrego samopoczucia u ich słuchaczy. Za sprawą Verdiego, 432 Hz zatwierdzono jako standardowe strojenie muzyczne na terenie Włoch w roku 1881. Co ważne, wielu włoskich naukowców i badaczy było zwolennikami takiego rozwiązania.

Już przed II wojną światową z inicjatywy „dobrodzieja” Rockefelera zaczęto zmieniać strojenie instrumentów na 440 Hz, szło to dość opornie, muzycy nie widzieli sensu w tego typu działaniach.

Z nieznanych powodów kolejne Państwa odchodziły jednak od stosowania częstotliwości 432 Hz na rzecz 440 Hz.

W końcu, w 1953 roku zatwierdzono częstotliwości 440 hz jako ogólny standard strojenia muzycznego i taki stan rzeczy utrzymywany jest do dnia dzisiejszego.Możemy się domyślać, że frekwencja 440 Hz nie ma tak dobroczynnego wpływu na organizm człowieka, wielu niezależnych badaczy twierdzi wręcz o jej szkodliwości na ludzki organizm.

Handpan to niesamowity, wręcz kosmiczny instrument. Stosowany jest często przy medytacjach i praktykach uważności ze względu na swoje uspakajające i kojące działanie. Powtarzalny, rytmiczny charakter jego dźwięku może pomóc skupić umysł i przynieść poczucie spokoju i jasności, co czyni go idealnym narzędziem do pracy holistycznej na wielu poziomach. Pomaga w głębokiej relaksacji, wydobywaniu emocji i niwelowaniu stresu.

Kalimba

Mbira, zanza, canca, insimbi, kalimba – wszystkie te nazwy służą do określenia tego samego instrumentu, choć najbardziej rozpowszechnioną jest oczywiście kalimba. W krajach anglojęzycznych często określa się ją jako thumb piano, czyli “fortepian kciukowy”, co doskonale oddaje zresztą charakter tego niezwykłego instrumentu. To jeden z najstarszych instrumentów, powstały kilka tysięcy lat temu w głębi Czarnego Lądu. Pomimo tego, że odkrycie kalimby przez Europejczyków datuje się na XVI wiek to jej rozpowszechnienie się na zachodzie nastąpiło dopiero w czasach współczesnych. Stało się to w roku 1954 za sprawą angielskiego etnomuzykologa Hugh-a Tracey-ego, który zachwycony potencjałem i historią tego instrumentu, postanowił spopularyzować kalimbę na arenie międzynarodowej. Dla nas dźwięki kalimby kojarzą nam się z muzyką z dziecięcych pozytywek, są to dźwięki bardzo kojące i wzbudzające wewnętrzną radość dziecka.

Dzwonki Koshi

Szczególne właściwości ma muzyka pochodząca z instrumentów wytwarzających tony, które w wyjątkowy sposób potrafią wprowadzić słuchającego w nastrój spokoju i odprężenia, jak na przykład wietrzne dzwonki Koshi. Te niezwykłe i tajemnicze instrumenty, wyrabiane są w pracowni u podnóża pirenejskich gór. Każdy z nich jest wynikiem skrupulatnego kunsztu i cierpliwej pracy rzemieślnika.

Ich twórca zainspirował się czterema żywiołami Ziemii (woda, powietrze, ogień, ziemia) i stworzył zupełnie nowe melodie. Dzięki nim, możliwe jest zwrócenie się poprzez muzykę do pierwotnych zasobów wszechświata i użycie ich mocy. Obcowanie z żywiołami i praktyki z nimi związane, pozwalają włączyć się w naturalną harmonię bytu i przywrócić ją również w swojej życiowej przestrzeni. Odwołanie się do sił natury pomaga przezwyciężać własne uwarunkowania, a także równoważy żywioły w nas, przez co zachowujemy dobry stan zdrowia i eliminujemy niekorzystne działanie wpływów zewnętrznych.

Każdy z dzwonków ma swoje niepowtarzalne, zsynchronizowane z energią konkretnego żywiołu brzmienie. W naturalny i niewymuszony sposób wprowadza aspekty danego elementu w naszą przestrzeń i wzbudza cechy, którymi on zawiaduje. Przykładowo, ziemia odpowiada za systematyczność i konkret, za materię oraz naszą rzeczowość. Woda zaś za uczucia i emocje. Ogień wzmacnia energię, dynamizm i radość. Powietrze natomiast jest związane z twórczością oraz intelektem. Medytując, kontemplując lub po prostu otwierając się na melodię Koshi, możemy wzmocnić i zharmonizować całą swoją istotę.